اشنایی با ادویه جات پر مصرف
آشنایی با ادویه جات پر مصرف

ادویه ها یا چاشنی ها مواد گیاهی هستند که برای طعم و مزه دادن به غذاها استفاده می شوند و قدمت آن ها به اندازه تمدن بشری است. در دوران باستان و قرون وسطی ادویه به عنوان با ارزش ترین کالای تجاری به شمار می رفت. از جذاب ترین ادویه های مورد استفاده در غذاها: زردچوبه، دارچین، زنجبیل، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن، زیره، کاری، سماق و زعفران بسیار پرطرفدار هستند. همچنین ادویه ها خواص درمانی و دارویی زیادی دارند. مصرف ادویه جات در فصول سرد در تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با ویروس ها و باکتری ها بسیار موثر است و از ابتلا به بیماری های عفونی پیشگیری می کند. زردچوبه یکی از پرمصرف ترین ادویه ها در جهان است که به دلیل داشتن کورکومین و خواص آنتی اکسیدانی در پیشگیری از سرطان بسیار موثر است. علاوه بر این، ادویه ها مواد معدنی مورد نیاز بدن را نیز تامین می کنند. در زیر به برخی از فواید ادویه ها اشاره می کنیم:

  • فلفل سیاه نقش مهمی در از بین بردن بوی نامطبوع غذاهایی مانند مرغ و تخم مرغ دارد و در افزایش متابولیسم بدن و کاهش سوء هاضمه موثر است.
  • زردچوبه در تقویت سیستم ایمنی در برابر بسیاری از بیماری ها موثر است و منبع غنی کورکومین است.
  • ادویه کاری یک آنتی اکسیدان قوی است که در کاهش التهاب و مبارزه با سلول های سرطانی نقش دارد.
  • دارچین در کنترل قند خون و بیماری های قلبی عروقی و اعمال مشابه موثر است

ادویه های “فامیلا” و “سانتین” از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه  و در کارخانه هستی آرین تامین با دستگاه های کاملا مکانیزه و تحت کنترل های دقیق و بدون دخالت دست بسته بندی می شوند.

جهت سلامت مصرف کنندگان عزیز کاهش بار میکروبی محصولات ادویه از طریق پرتو دهی و دستگاه های پاستوریزاسیون صورت می گیرد.

نظرات: